CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sabtu, 17 April 2010

::Buatmu Sahabat::

Bismillahirahmanirahiim.....

Pernah aku terbaca satu ungkapan:
"Mencari sahabat itu seperti kita memasukkan benang dalam lubang jarum"

Apa yang ingin aku nukilkan disini bahawasanya sukar mencari seorang sahabat itu boleh digambarkan ketika kita berusaha memasukkan benang ke dalam lubang jarum.Kerana wujud sahaja halangan atau cabaran di saat kita berusaha memasukkan benang dalam jarum,cabaran dari tiupan angin,anak mata kita yang kurang fokus,tempat yang kurang terang&jelas dan lain-lain.

Namun setelah kita berhasil menangkis segala cabaran yang ada, akhirnya kita berjaya memasukkan benang tersebut ke dalam lubang jarum, itulah saat-saat yang menggambarkan bahwa kita telah berhasil mendapatkan seorang sahabat. Setelah jarum dan benang telah bersatu, tibalah saatnya kita mencipta memori bersama~suka & duka~..dalam hal ini kita digambarkan sebagai jarum dan sahabat kita umpama benang, bersama-sama menempuh kehidupan~pahit dan manis~susah dan senang~sehingga menjadi kenangan indah yang sukar diluputkan.

Itulah insan bernama Sahabat, seseorang yang kita peroleh dari pengorbanan dalam kehidupan kita. Yang awalnya pahit namun pengakhirannya manis. ^_^

JIKA ANDA BERSAHABAT,
BERSIAPLAH UNTUK BERKORBAN,DEMI SAHABAT ANDA TERSEBUT,
JIKA ANDA BERMUSUHAN DENGAN SAHABAT ANDA,
BERSIAPLAH UNTUK MENGALAH,
DEMI PERSAHABATAN KALIAN

~Barakallahu fiikum~

0 ulasan: